
Laatupäällikkö ostopalveluna
Laadunhallintajärjestelmän käyttöönoton jälkeen yrityksessä tulee olla henkilö, joka vastaa järjestelmän ylläpidosta ja kehittämisestä. Resenin tarjoama Laatupäällikköpalvelu on hyvä vaihtoehto silloin, kun yrityksellä ei ole omaa resurssia laadunhallinnan kehittämiseen. Laatupäällikköpalvelu räätälöidään asiakaskohtaisesti, ja siihen sisältyvät tarkasti määritellyt tehtävät ja ajankäyttö. Tällä palvelulla varmistetaan organisaation laadunhallinnan jatkuva kehittäminen ja parantaminen.
Laatupäällikköpalvelu hinnoitellaan joustavasti, ja se voidaan toteuttaa päivä- tai tuntiperusteisesti asiakkaan tarpeiden mukaan.
Ulkoisen laatupäällikön tehtäviä
Laatupäällikön tehtäväkuva riippuu toimialasta ja yrityksestä. Siihen voi kuulua esimerkiksi seuraavia osa-alueita:
Yrityksen laatujärjestelmän ylläpito, ylläpidon johtaminen ja kehittäminen,
toiminnan katselmukset ja auditoinnit,
koulutusten järjestäminen,
laadunhallintatyön koordinointi,
kehityshankkeiden suunnittelu ja läpivienti,
alihankintaverkoston auditointi,
ja raportointi.